Social Code: YouTube – over duidelijke reclame op YouTube

2 minuten

Heb je het al meegekregen van de Social Code: YouTube? Het zijn nieuwe regels waar je als YouTuber vrijwillig aan deel kunt nemen, om reclame nog duidelijker te maken. Voldoe je aan deze regels, dan voldoe je automatisch aan de Reclamecode Social Media. Handig toch?


Dit zegt de Social Code over zichzelf



Ook meedoen? Aanmelden kan via desocialcode.nl

Zorg dan wel dat je in de eerstvolgende video vermeld dat je meedoet aan de Social Code: YouTube en natuurlijk moet je vanaf dat moment de regels precies naleven.

LawStories in je mailbox?

Bijna wekelijks een nieuwsbrief in je mailbox. Ondernemersverhalen, tips en nieuws over nieuwe wetten en uitspraken.

Gaan we regelen! Maar... hoe heet je eigenlijk?

Meer over de Social Code: YouTube

Wil je meer lezen over de nieuwe Social Code: YouTube? Lees dan deze artikelen:

 27,48

Koop: Wetboek voor Bloggers

Reclame in Cijfers

Veel klachten over reclame op social media worden er niet ingediend. In 2015 waren het er 6, in 2016 maar 2. Terwijl een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie in vijf minuten gebeurd is.

Überhaupt ging maar 2% van de klachten over reclame op social media. 37% van alle klachten gaat over oneerlijke reclame en maar 2% over de herkenbaarheid van reclame.

Klachten onder video’s, onder Instagram posts en onder andere social media updates zijn er genoeg. Mensen trekken in twijfel dat iets niet gesponsord is, verdenken influencers ervan dat een post soms toch wel gesponsord is of zijn juist boos over het aantal gesponsorde posts. Toch wordt er niet echt geklaagd bij de Reclame Code Commissie. Misschien is het daarom wel dat er ook weinig verandering te bespeuren valt en initiatieven als deze nodig zijn.


Wil je meer weten over de regels voor influencers, bloggers, vloggers en content creators? Lees dan Wetboek voor Bloggers.


 27,48

Koop: Wetboek voor Bloggers


Boek hier jouw Oploskoffie

Wil je een enkele of een dubbele?

Kies je gewenste datum en tijd

Zie ik je wel of zie ik je niet?

Kies eerst je oploskoffie (enkel of dubbel) en kies je tijdstip en locatie.

Waar wil je het over hebben?

Wie ben je?

0.00
Vertel eerst over je onderwerp en over jezelf.

Haal alles uit je oploskoffie

Met deze add-ons haal je nog meer uit je Oploskoffie.

Vooraf stukken bestuderen

Heb je e-mails, brieven of documenten waarvan je wil dat Charlotte die vooraf gelezen en bekeken heeft, zodat je die tijdens de Oploskoffie kunt bespreken? Bestel dan hieronder “Vooraf stukken bestuderen” erbij! (Een enkel mailtje kun je natuurlijk ook tijdens de oploskoffie voorleggen)

Opname

Niet druk meeschrijven, maar vol het gesprek in. Dat kan met een opname. Je ontvangt binnen 24 uur na het gesprek een downloadlink die één week geldig is.

Vergrootglas die document onder de loep neemt ter voorbereiding op een Oploskoffie
Vooraf stukken bestuderen

Vliegende start dankzij tevoren bestudeerde documenten of website

236

Opnameindicatie voor een Oploskoffie met rood rondje
Opname

Binnen 24 uur in je mail; makkelijk terugluisteren of tekstsuggesties (laten) uitwerken

49

Laatste vraag: Wat is je KVK nummer? (optioneel)
Je investering: 
0.00
 (excl. BTW)