• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
  • Koffiezaak
  • GGIJZ
  • Mijn account
Charlotte's Law & Fine Prints

Charlotte's Law & Fine Prints

Juridisch Advies voor Ondernemers

  • Advies
    • Oploskoffie
    • Auteursrecht
    • Portretrecht
    • Privacy
    • Merken
    • Marketing
  • Boeken
  • Store
  • Spreker
  • Blog
    • Auteursrecht
    • Merkenrecht
    • Marketing
    • Contracteren
    • Privacy
    • Overige
  • Over Charlotte’s Law
    • Publicaties & Presentaties
    • Klanten
  • Contact
    • English
  • Boek je oploskoffie

27% van de webwinkels levert niet volgens belofte

22 december 2014 door Charlotte

Veel webwinkels bleken de sinterklaasdrukte niet aan te kunnen. PostNL misschien ook wel niet. Veel producten kwamen later bij consumenten aan dan door de webwinkel werd beloofd. Zo’n 27% van de webwinkels leverde de producten uiteindelijk te laat. Dat is natuurlijk heel vervelend voor alle hulpsinterklazen die aan hun kinderen of vrienden en familie cadeautjes hadden willen geven die nu niet op tijd aan kwamen. Bovendien informeerden ze niet over de latere levering!

Webwinkels leveren niet volgens belofte

Webwinkels moeten volgens belofte leveren

Tsja, kan gebeuren dat het druk is en je de producten niet op tijd de deur uit krijgt. Of dat je bang bent dat PostNL de producten niet op tijd zal leveren. Dat heb je als (kleine) webwinkel misschien niet altijd even goed in de hand. Heel vervelend natuurlijk, maar eigenlijk mag je de consument niet met jouw probleem opzadelen.
Een webwinkel moet volgens belofte leveren.

Informeren bij langere levertijd

Het begint er natuurlijk mee dat je beter aan kunt geven wanneer je producten zult verzenden dan binnen hoeveel tijd een consument het product in huis heeft. Je bouwt daarmee een marge in dat de verzendmaatschappij, zoals PostNL, DHL, GLS of een ander, langer over de levering doet. Zolang jij dus maar op tijd de pakketten aflevert bij die maatschappij.
Lukt het door drukte alsnog niet om op tijd te verzenden, maak daar dan melding van. Verander de verzendtijd op je website. Haal je ook die levertijd niet, stuur de consument dan een e-mail, dat je helaas de beloofde levertijd niet haalt, maar alsnog binnen X dagen zult verzenden. De webwinkel heeft namelijk deze informatieverplichting en de consumenten moeten de webwinkel de kans geven alsnog te leveren. Zolang het product uiteindelijk maar binnen 30 dagen na bestelling binnen is.

Lees ook:
– Webwinkelrecht: wanneer is er geleverd?
– 31% van de webwinkels betaalt te laat na herroeping
– Wanneer moeten webwinkels verzendkosten vergoeden?
– Moeten webwinkels voorzichtig zijn met hun koopknop?
– Hoe regel je conformiteit en klachtenafhandeling voor je webwinkel?

Categorie: Overige, Webwinkelrecht Tags: e-commerce, webshop

Over Charlotte

Charlotte Meindersma is 'de social media jurist van Nederland' en oprichter van Charlotte's Law & Fine Prints.
Ze drinkt graag oploskoffie, in de spreekwoordelijke zin van het woord. Bovendien is ze amateur-marketer en was ze in een vorig leven fotograaf.

Footer

Charlotte’s Law Updates

Bijna wekelijks een nieuwsbrief in je mailbox. Ondernemersverhalen, tips en nieuws over nieuwe wetten en uitspraken.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Écht ondernemen – bemoei je met je eigen zaak

Winkelwagen

Juridisch

Charlotte's Law & Fine Prints BV

Goeman Borgesiuslaan 77
3515 ET Utrecht
(bezoek alleen op afspraak)

KvK 70392897
BTW NL858305458B01
Cookie- en Privacyverklaring


Portretfoto's door Arnold Reyneveld en Prisca Visser

© 2011-2023 Charlotte's Law & Fine Prints BV · Alle rechten voorbehouden. Onze Cookie- en privacyverklaring is van toepassing.