Wetboek voor Bloggers

Wetboek voor Bloggers is een must have voor elke blogger en (online) schrijver. De nieuwe studie-editie gaat nog dieper in op de juridische aspecten van contentcreatie, waardoor het een belangrijk basisboek is geworden voor iedereen die met content werkt, zoals journalisten, bloggers en marketeers.

Wetboek voor Bloggers

Keuzestress

Alhoewel er van de originele versie nog maar een stuk of 100 boeken beschikbaar zijn en je binnenkort überhaupt geen keuze meer hebt, vertel ik je toch graag wat meer over de verschillen.

Originele Wetboek voor Bloggers

Wetboek voor Bloggers is een musthave voor elke blogger en (online) schrijver. In 21 hoofdstukken komt alles over bloggen aan bod.
Van hoe je een blog goed opzet en hoe je veel lezers trekt, tot hoe je eigen content kunt beschermen en hoe je om moet gaan met vervelende situaties. Uniek aan dit boek is dat het doorvlochten is met juridische uitleg en tips&tricks. Heb je het boek eenmaal uitgelezen, zet je het als naslagwerk in de kast. De uitgebreide inhoudsopgave wijst je de weg.

Wetboek voor Bloggers

 21,65 excl. BTW

Koop: Wetboek voor Bloggers - originele versie


Studie-editie van Wetboek voor Bloggers

Voor wie echt wil weten hoe het zit. De studie editie gaat dieper in op juridische onderwerpen, met daarbij verwijzing naar wet en jurisprudentie, inclusief aansprekende voorbeelden.
Het boek gaat nog steeds uit van de praktijk in plaats van de rechtsgebieden. Daardoor is het nog steeds een zeer praktisch boek. Geschikt voor zowel juristen die nog weinig of niets over intellectuele eigendomsrecht weten als voor journalisten, marketing en communicatieprofessionals en ondernemers die te maken hebben met content en reclame.

Wetboek voor Bloggers - studie editie

 28,25 excl. BTW

Koop: Wetboek voor Bloggers - studie editie


Juridische valkuilen voor bloggers

Bloggen heeft een opleving gekregen in Nederland en over de hele wereld. Er komen steeds meer bloggers bij. Dat is hartstikke leuk, maar daarmee worden ook de juridische gevaren groter.
Fotografen houden bijvoorbeeld goed in de gaten of bloggers wel rechtmatig hun beeldmateriaal gebruiken. Advertentieplatformen zetten bloggers onder druk om niet eerlijk te vertellen dat ze producten gratis hebben gekregen. Tegelijkertijd worden hele blogposts tegelijk van bloggers gejat door andere websites, om er goede sier mee te maken. Hoe kun je deze hobby leuk houden, zonder in juridische zaken verstrikt te raken. Als je opeens van bloggen je werk kunt maken, waar moet je dan allemaal rekening mee houden?

Wetboek voor Bloggers is er voor elke online schrijver

Als online schrijver en content creator krijg je met veel juridische zaken te maken. Wanneer heb je een eigen auteursrecht? Op welke manier mag je content van anderen delen? Hoe werkt het citaatrecht. Plaatje bij je content? Goed idee! Let echter wel op dat je niet onrechtmatig content van een ander overneemt. De schadevergoedingen zijn hoog.
De vrijheid van meningsuiting is ook niet onbegrensd. Je mag de eer en goed naam van een ander niet aantasten. In het boek leg ik je uit hoe je die afweging moet maken.

Bloggen als Bedrijf

Is bloggen je werk geworden of gebruik je het bloggen als (onderdeel van) content marketing? Ook praktische zaken als het beschermen van je blognaam als merknaam en de regels rondom reclame en marketing komen in dit boek aan bod. Niet alleen de juridische aspecten, maar ook hoe je door te bloggen meer lezers en zelfs klanten aan kunt trekken!

 28,25 excl. BTW

Koop Wetboek voor Bloggers - studie editie


Lees de reviews over de originele editie en oordeel zelf: Blogaholic / VillaMedia / MissLipgloss / Last Days of Spring

Wil je het boek zelf verkopen in je eigen (web)winkel? Mail even voor de mogelijkheden.