Remarketing en Retarketing en de AVG, hoe mag het wél?

2 minuten

Je hebt gegevens van potentiële klanten en wil deze gebruiken om ze op een ander kanaal opnieuw te bereiken. Dus hop, jij maakt een mooie nieuwe campagne met die persoonsgegevens, maar mag je dat eigenlijk wel?

Grondslag en doel

Eigenlijk is het belangrijkste hoe je aan de persoonsgegevens bent gekomen. Op welke grondslag heb je dat gedaan en met welk doel?

Je mag namelijk niet zomaar persoonsgegevens inzetten voor een ander doel dan waarvoor je het eerst gekregen hebt. Als je nieuwe doel, de remarketing of retargeting, voldoende lijkt op het doel waarvoor je de persoonsgegevens oorspronkelijk gekregen hebt en de personen kunnen verwachten dat je de gegevens ook voor dat andere doel zou gebruiken.

Marketing is een gerechtvaardigd belang

Je kunt de grondslag gerechtvaardigd belang gebruiken voor marketing. Als iemand vervolgens bezwaar maakt tegen direct marketing, ben je wel verplicht om daaraan gehoor te geven en dus meteen te stoppen met de marketing.

Zorg vooral dat je jouw belang uit kunt leggen, in je privacyverklaring. Bedenk wat jouw belang is en wat het (privacy)belang is van de betrokkene. Daartussen maak je de afweging. Is de privacyinbreuk niet ernstig en is jouw marketingbelang groot, dan kan het zijn dat je het gerechtvaardigd belang als grondslag in kunt zetten voor de remarketingcampagnes.

LawStories in je mailbox?

Bijna wekelijks een nieuwsbrief in je mailbox. Ondernemersverhalen, tips en nieuws over nieuwe wetten en uitspraken.

Gaan we regelen! Maar... hoe heet je eigenlijk?

Boek hier jouw Oploskoffie

Wil je een enkele of een dubbele?

Kies je gewenste datum en tijd

Zie ik je wel of zie ik je niet?

Kies eerst je oploskoffie (enkel of dubbel) en kies je tijdstip en locatie.

Waar wil je het over hebben?

Wie ben je?

0.00
Vertel eerst over je onderwerp en over jezelf.

Haal alles uit je oploskoffie

Met deze add-ons haal je nog meer uit je Oploskoffie.

Vooraf stukken bestuderen

Heb je e-mails, brieven of documenten waarvan je wil dat Charlotte die vooraf gelezen en bekeken heeft, zodat je die tijdens de Oploskoffie kunt bespreken? Bestel dan hieronder “Vooraf stukken bestuderen” erbij! (Een enkel mailtje kun je natuurlijk ook tijdens de oploskoffie voorleggen)

Opname

Niet druk meeschrijven, maar vol het gesprek in. Dat kan met een opname. Je ontvangt binnen 24 uur na het gesprek een downloadlink die één week geldig is.

Vergrootglas die document onder de loep neemt ter voorbereiding op een Oploskoffie
Vooraf stukken bestuderen

Vliegende start dankzij tevoren bestudeerde documenten of website

236

Opnameindicatie voor een Oploskoffie met rood rondje
Opname

Binnen 24 uur in je mail; makkelijk terugluisteren of tekstsuggesties (laten) uitwerken

49

Laatste vraag: Wat is je KVK nummer? (optioneel)
Je investering: 
0.00
 (excl. BTW)