Regels in de Marketing

2 minuten

Marketing en reclame zijn essentieel voor elke onderneming. Hoe weten mensen anders dat je bestaat en wat je te bieden hebt? Marketing zul je ook inzetten om aan te tonen dat jij beter, leuker, goedkoper bent dan de concurrent. Soms zou je daar zelfs (overdreven) Amerikaanse methodes voor willen gebruiken, maar dat mag in Nederland niet altijd.

Doe wat je belooft

Beloof nooit meer dan je waar kunt maken. Wat je ook verkoopt en of dit nu een product of een dienst is, jouw klanten mogen er op vertrouwen dat ze daadwerkelijk krijgen wat jij ze beloofde. Of dit nu zit in de productomschrijving, een advertentie, je verkooppraatje op een beurs of de garantiebepalingen.

LawStories in je mailbox?

Bijna wekelijks een nieuwsbrief in je mailbox. Ondernemersverhalen, tips en nieuws over nieuwe wetten en uitspraken.

Gaan we regelen! Maar... hoe heet je eigenlijk?

Overdrijven

Overdrijven mag. Het moet wel duidelijk zijn dat je aan het overdrijven bent. Je product of dienst een beetje beter voordoen dan het is, mag dus niet. Voor jouw klant is dan namelijk helemaal niet duidelijk dat je aan het overdrijven bent. De bewering zal dus zo ver van de werkelijkheid moeten liggen dat ook voor jouw klanten duidelijk is dat de bewering niet klopt.

Vergelijken

Vergelijken met een product of dienst van de concurrent mag. Daar zijn wel voorwaarden aan verbonden.
Zo mag de vergelijking uiteraard niet misleidend zijn. Daarnaast mag je alleen vergelijken met een product of dienst dat in dezelfde behoefte voorziet. Wasmiddel vergelijken met een vlekkenverwijderaar mag bijvoorbeeld niet. Ook moet de vergelijking objectief zijn, mag het merk niet verward worden met een ander merk en mag je niet kleinerend doen over het merk waar je mee vergelijkt.
Vooral belangrijk: je mag niet zeggen dat jouw product namaak is van het originele product. Je mag bijvoorbeeld niet zeggen dat jouw leren armbanden met drukknopen nep Noosa armbanden zijn. (Je mag overigens wel zeggen dat jouw drukknopen geschikt zijn voor de Noosa armbanden).

Lees ook:
Wat mag ik verwachten voor €5,-
De Wet voor Nieuwsbrieven

Boek hier jouw Oploskoffie

Wil je een enkele of een dubbele?

Kies je gewenste datum en tijd

Zie ik je wel of zie ik je niet?

Kies eerst je oploskoffie (enkel of dubbel) en kies je tijdstip en locatie.

Waar wil je het over hebben?

Wie ben je?

0.00
Vertel eerst over je onderwerp en over jezelf.

Haal alles uit je oploskoffie

Met deze add-ons haal je nog meer uit je Oploskoffie.

Vooraf stukken bestuderen

Heb je e-mails, brieven of documenten waarvan je wil dat Charlotte die vooraf gelezen en bekeken heeft, zodat je die tijdens de Oploskoffie kunt bespreken? Bestel dan hieronder “Vooraf stukken bestuderen” erbij! (Een enkel mailtje kun je natuurlijk ook tijdens de oploskoffie voorleggen)

Opname

Niet druk meeschrijven, maar vol het gesprek in. Dat kan met een opname. Je ontvangt binnen 24 uur na het gesprek een downloadlink die één week geldig is.

Vergrootglas die document onder de loep neemt ter voorbereiding op een Oploskoffie
Vooraf stukken bestuderen

Vliegende start dankzij tevoren bestudeerde documenten of website

236

Opnameindicatie voor een Oploskoffie met rood rondje
Opname

Binnen 24 uur in je mail; makkelijk terugluisteren of tekstsuggesties (laten) uitwerken

49

Laatste vraag: Wat is je KVK nummer? (optioneel)
Je investering: 
0.00
 (excl. BTW)