Ondernemen, verzekeren en keuzes maken.

3 minuten

Nu eens een bericht uit het dagelijks leven van een jurist. Met kantoor ben ik verhuisd naar een nieuwe locatie. Een prachtige kantoorruimte aan het Sweelinckplein in Den Haag. Bij een nieuw kantoor hoort in dit geval ook een gedeeltelijke nieuwe kantoorinrichting. Dat werd een rondje meubels kijken. En keuzes maken ook. Zo ook welke bekleding ik voor twee stoelen zou kiezen. Ach, later kan ik altijd nog een andere hoezen kopen, toch? Tot ik van een medewerkster begreep dat het model dat ik had uitgezocht, vanaf april helemaal niet meer verkocht zou worden en daarvoor al wel eens uitverkocht zou kunnen zijn. Bij het maken van die beslissing moest ik denken aan een juridische situatie.

Verzekering en Algemene Voorwaarden

De stoelen waren te koop in verschillende motieven en alle motieven waren ook als hoezen te koop. Tot april 2013 dus. Daarna helemaal niet meer. Wat als er wat fout zou gaan of ik later merk dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt? Eerst dacht ik dat later wel nog op te kunnen lossen, maar die kans bleek toch wel erg klein geworden.
Toen moest ik denken aan de situatie van mijn onderneming. Waarom heb ik een goede set algemene voorwaarden en waarom heb ik een beroepsaansprakelijkheidsverzekering? Niet omdat ik verwacht dat er iets vervelends op zal treden, maar om te voorkomen dat het vervelende in zal treden of anders om de situatie in de kiem te kunnen smoren.
Wat ik nu heb gedaan, is wat ik op een ander niveau ook voor mijn onderneming geregeld heb. Mijn gevoel ging uit naar de stoelen met de gewaagde print. Het kan een enorm succes worden, maar het kan ook een ontzettend verkeerde keuze blijken te zijn. Om dat laatste te ondervangen heb ik er extra hoezen bij gekocht. Zie dat als mijn verzekering of algemene voorwaarden. Ik voorkom er in elk geval erger mee: stel dat de gewaagde print toch echt geen succes blijkt te zijn, hoef ik in elk geval geen nieuwe stoelen te kopen, wat me nog veel meer geld zou gaan kosten. De ideale oplossing uiteindelijk.

Charlotte’s Law’s nieuwe kantoor

Eens zien om welke stoelen het nu eigenlijk gaat? Kom eens vrijblijvend kennis maken. Kun je meteen de stoelen testen en misschien kan ik zelfs wel iets voor je betekenen.

Zou jij zo’n zelfde keuze maken? Of heb je misschien al eens iets geregeld om risico’s of schade zo goed mogelijk te verkleinen?

Lees ook:
Wanbetalers en incassokosten
Freetards, copycats en alles gratis
Gebruik van Algemene Voorwaarden

LawStories in je mailbox?

Bijna wekelijks een nieuwsbrief in je mailbox. Ondernemersverhalen, tips en nieuws over nieuwe wetten en uitspraken.

Gaan we regelen! Maar... hoe heet je eigenlijk?

Boek hier jouw Oploskoffie

Wil je een enkele of een dubbele?

Kies je gewenste datum en tijd

Zie ik je wel of zie ik je niet?

Kies eerst je oploskoffie (enkel of dubbel) en kies je tijdstip en locatie.

Waar wil je het over hebben?

Wie ben je?

0.00
Vertel eerst over je onderwerp en over jezelf.

Haal alles uit je oploskoffie

Met deze add-ons haal je nog meer uit je Oploskoffie.

Vooraf stukken bestuderen

Heb je e-mails, brieven of documenten waarvan je wil dat Charlotte die vooraf gelezen en bekeken heeft, zodat je die tijdens de Oploskoffie kunt bespreken? Bestel dan hieronder “Vooraf stukken bestuderen” erbij! (Een enkel mailtje kun je natuurlijk ook tijdens de oploskoffie voorleggen)

Opname

Niet druk meeschrijven, maar vol het gesprek in. Dat kan met een opname. Je ontvangt binnen 24 uur na het gesprek een downloadlink die één week geldig is.

Vergrootglas die document onder de loep neemt ter voorbereiding op een Oploskoffie
Vooraf stukken bestuderen

Vliegende start dankzij tevoren bestudeerde documenten of website

236

Opnameindicatie voor een Oploskoffie met rood rondje
Opname

Binnen 24 uur in je mail; makkelijk terugluisteren of tekstsuggesties (laten) uitwerken

49

Laatste vraag: Wat is je KVK nummer? (optioneel)
Je investering: 
0.00
 (excl. BTW)